Σοβαρός προβληματισμός

Μερικές φορές αναρωτιέμαι αν τον κόσμο κυβερνούν κάποιοι έξυπνοι που μας δουλεύουν ή κάποιοι ηλίθιοι που μιλάνε σοβαρά.

Mark Twain, 1835-1910, Αμερικανός συγγραφέας

Τρίτη, 1 Νοεμβρίου 2016

Εφτασε η ώρα να αποφασίσουμε - Γαλανόλευκη ή Ισλάμ. Και τα δύο μαζί δεν γίνεται.

mantila-parelasi
Η παρελαύνουσα μουσουλμάνα εκπέμπει δύο μηνύματα ταυτόχρονα. Το πρώτο, λόγω σημαίας και ημέρας, μήνυμα ελευθερίας, εθνικής και ατομικής. Το δεύτερο, λόγω μαντήλας, μήνυμα υποδούλωσης, ατομικής τουλάχιστον. Είναι τόσο δύσκολο να αντιληφθούμε την αντίφαση; Κι αν το πάμε παραπέρα, ποια θα ήταν η στάση ενός πιστού αφοσιωμένου σουνίτη αλλά πολιτογραφημένου Έλληνα (π.χ. μετανάστη δεύτερης γενιάς) σε περίπτωση που η Ελλάδα πολεμούσε με τη Σαουδική Αραβία;
Μπορεί να είναι απίθανο ενδεχόμενο αλλά και οι Τούρκοι σουνίτες είναι. (Βέβαια το ερώτημα είναι ευρύτερο: τι θα κάνει κάποιος που θεωρεί ότι ανήκει πρωτίστως σε μια υπερκρατική συλλογικότητα – θρησκευτική ή πολιτική – όταν η χώρα του εμπλακεί σε πόλεμο με έναν φορέα αυτής της συλλογικότητας;)

Το έχω γράψει πολλές φορές, αλλά θα το επαναλαμβάνω όσο χρειαστεί μέχρι να το αντιληφθούμε: θεοκρατία και δυτικός πολιτισμός δεν μπορούν να συμπλεύσουν. Οποιαδήποτε θεοκρατία, όχι μόνο το Ισλάμ. Μια χώρα δεν μπορεί να έχει δύο (γιατί όχι και περισσότερα – ένα για κάθε θρησκεία;) νομικά συστήματα που θα λειτουργούν παράλληλα και ο πιστός να αποφασίζει σε ποιο θα υπαχθεί. Μια χώρα μπορεί να φιλοξενεί ανθρώπους οποιασδήποτε φυλής και προέλευσης. Κι αυτό, βιολογικά τουλάχιστον, την αναβαθμίζει. Η ανάμειξη του DNA, η ώσμωση συνηθειών και εθίμων μόνο καλό κάνει στο ανθρώπινο είδος. Υπό μία προϋπόθεση: όλοι, μα όλοι, να αποδέχονται το ίδιο πολιτισμικό πλαίσιο, τις ίδιες ανθρώπινες αξίες, τους ίδιους κανόνες συμβίωσης.
Δεν με ενδιαφέρει από πού έρχεσαι, τι χρώμα έχεις, και για ποιον λόγο ήρθες στην Ευρώπη. Αν είσαι δηλαδή πρόσφυγας πολέμου ή οικονομικός μετανάστης. Δεν με ενδιαφέρει ακόμα αν μπήκες νόμιμα ή παράνομα. Ένα πράγμα με ενδιαφέρει, αλλά με ενδιαφέρει πολύ: αν ήρθες εδώ για να ζήσεις σαν κι εμάς. Αν λαχταρούσες να πατήσεις τη γη της ελευθερίας για να γλυτώσεις από την δικτατορία του ιερατείου.

Αν ήρθες γι’ αυτό, είσαι αδερφός. Κράτα και τη σημαία μας, κράτα και τα όνειρά μας, κράτα και τις ελπίδες μας για έναν καλύτερο κόσμο. Γιατί είναι κοινές μας ελπίδες και τις κρατάμε μαζί.
Αν όμως ήρθες για να εκμεταλλευτείς το εύφορο έδαφος της δυτικής ελευθερίας και να καλλιεργήσεις τον σπόρο του θρησκευτικού σου μεσαίωνα, λυπάμαι είσαι ανεπιθύμητος.
Αρκετά πληρώσαμε τον χριστιανικό φανατισμό,(στην ξεπεσμένη παπική έκδοση του) δεν έχουμε διάθεση να ξαναπληρώσουμε τον ισλαμικό. Κι επειδή εδώ είναι η δική μας χώρα, αν δεν σου αρέσει ο τρόπος που ζούμε, θα φύγεις. Όσο νωρίτερα, τόσο καλύτερα για όλους. Η οικογένεια λοιπόν της μαντηλοφορούσας μαθήτριας δεν ήρθε για τον πρώτο λόγο. Μπορεί να μην ήρθε ειδικά για τον δεύτερο, αλλά με την στάση της τον προωθεί. Για πόσον καιρό ακόμα θα συνεχίζουμε να εθελοτυφλούμε; Η ισλαμική μαντήλα που σηκώνει τη γαλανόλευκη σε παρέλαση ελληνικού σχολείου είναι πολύ κοντά, 2-3 δεκαετίες το πολύ (αν δει κανείς τα δημογραφικά στοιχεία), στην ισλαμική μαντήλα που θα επιβληθεί σε όλες τις μαθήτριες, στον ισλαμικό νόμο που θα επιβληθεί σε όλους τους κατοίκους.
Το θεωρείς απίθανο;
Αυτή την άποψη είχαν στο Αφγανιστάν και το Ιράν τη δεκαετία του 70. Αυτή την άποψη είχαν και στη Συρία μέχρι προχθές. Δες φωτογραφίες από τη ζωή τους τότε και τώρα.
Και διάλεξε: γαλανόλευκη ή Ισλάμ. Και τα δύο μαζί δεν γίνεται.
trelogiannis

Δεν υπάρχουν σχόλια: