Σοβαρός προβληματισμός

Μερικές φορές αναρωτιέμαι αν τον κόσμο κυβερνούν κάποιοι έξυπνοι που μας δουλεύουν ή κάποιοι ηλίθιοι που μιλάνε σοβαρά.

Mark Twain, 1835-1910, Αμερικανός συγγραφέας

Σάββατο, 29 Ιουλίου 2017

Οι απατεωνίστικες αυτοβιομηχανίες της Γερμανίας

 Ανακαλούνται στη Γερμανία χιλιάδες «Porsche» με παράνομο λογισμικό
 Μαφιόζικο καρτέλ στην τεχνολογία ρύπων

Η ανάκληση αφορά 22.000 οχήματα καθώς έφεραν παράνομο λογισμικό ελέγχου των εκπομπών καυσαερίων τους.

Η εταιρεία σημείωσε ότι ανακάλυψε το λογισμικό ενώ έκανε εσωτερικούς ελέγχους και συμφώνησε να ανακαλέσει τα οχήματα για να διορθώσει το πρόβλημα (Φωτογραφία εξωφύλλου: Reuters ).

Η Γερμανία ανακοίνωσε ότι ανακαλούνται 22.000 οχήματα «Porsche Cayenne» και «Macan» της θυγατρικής της «Volkswagen», καθώς διαπιστώθηκε ότι ήταν εφοδιασμένα με παράνομο λογισμικό ελέγχου των εκπομπών καυσαερίων τους.

Το λογισμικό αυτό, που επιτρέπει να ελαχιστοποιείται το επίπεδο των εκπομπών καυσαερίων, είναι «παράνομο», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Αλεξάντερ Ντόμπριντ.
Ο υπουργός είπε επίσης ότι η «Porsche» θα αναλάβει το 100% του κόστους της ανάκλησης των οχημάτων της.

«Δεν υπάρχει εξήγηση γιατί είχε τοποθετηθεί αυτό το λογισμικό σε αυτό το όχημα», είπε.

Η εταιρεία από την πλευρά της σημείωσε ότι ανακάλυψε το λογισμικό ενώ έκανε εσωτερικούς ελέγχους και συμφώνησε να ανακαλέσει τα οχήματα για να διορθώσει το πρόβλημα.

Ο οικονομικός διευθυντής της «Volkswagen» Φρανκ Βίτερ δεν θέλησε να κάνει κανένα σχόλιο όταν ρωτήθηκε για το θέμα.

Τη διερεύνηση των κατηγοριών για καρτέλ ζητά το Βερολίνο
Κυβέρνηση, αντιπολίτευση και συνδικάτα ζητούν τη διαλεύκανση των κατηγοριών σε βάρος «VW», «Audi», «Porsche», «BWW» και «Daimler» ότι από τη δεκαετία του '90 συντηρούσαν καρτέλ που αφορούσε την τεχνολογία ρύπων.

Η γερμανική κυβέρνηση ενημερώθηκε για την πιθανότητα ύπαρξης καρτέλ στον κλάδο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας από δημοσίευμα του περιοδικού «Spiegel» την Παρασκευή, όπως διαβεβαίωσαν σήμερα στο κυβερνητικό μπρίφινγκ εκπρόσωποι διάφορων υπουργείων.

Το ζητούμενο τώρα είναι η πλήρης διαλεύκανση των κατηγοριών.
Αρμόδια αρχή να εξετάσει την όλη υπόθεση είναι σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όπως διευκρίνισε εκπρόσωπος του υπουργείου, η ίδια η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε ενημερώσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και γερμανικές αρχές για την πιθανότητα σύστασης καρτέλ.

Η υποψία είχε προκύψει από έγγραφα που εντοπίστηκαν στο πλαίσιο εισαγγελικών ερευνών στον όμιλο VW στην περίπτωση του σκανδάλου ντίζελ.

Δεκάδες χιλιάδες μηνύσεις;
Χόφμαν: «Εντελώς απαράδεκτες» συμπράξεις σε βάρος των καταναλωτών και του περιβάλλοντος.

Διαλεύκανση των νέων κατηγοριών ζητούν και τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Τόσο οι Πράσινοι όσο και το κόμμα «Η Αριστερά» έχουν καταθέσει αίτημα για άμεση συνεδρίαση της επιτροπής Μεταφορών.

Εδώ θα πρέπει ο υπουργός Συγκοινωνιών, Αλεξάντερ Ντόμπριντ να εξηγήσει πως σκοπεύει να χειριστεί το θέμα των κατηγοριών «ενάντια στους ιθύνοντες κατασκευαστές αυτοκινήτων», τόνισε ο πρώην πρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής της γερμανικής βουλής για το σκάνδαλο ντίζελ και βουλευτής του κόμματος «Η Αριστερά», Χέρμπερτ Μπέρεντς.

Διευκρινήσεις δεν ζητούν όμως μόνο τα πολιτικά κόμματα αλλά και τα συνδικάτα.

«Ζητούμε την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης», δήλωσε ο πρόεδρος της Συνδικάτου Μετάλλου (IG Metall), Γιόργκ Χόφμαν, ο οποίος είναι και μέλος του εποπτικού συμβουλίου της «VW».
Ενώ καθιστά σαφές ότι δεν επιτρέπεται η παραβίαση της γερμανικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ανταγωνισμού, χαρακτηρίζει «εντελώς απαράδεκτες» συμπράξεις που δρουν σε βάρος των καταναλωτών όπως και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Από την πλευρά του, τέλος, ο πρόεδρος της Ένωσης Κέντρων Καταναλωτών, Κλάους Μύλερ, αναμένει «κύματα μηνύσεων».

Ο ίδιος είναι σίγουρος ότι σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι κατηγορίες, δεκάδες χιλιάδες αγοραστές αυτοκινήτων θα διεκδικήσουν αποζημιώσεις.

Είναι ακόμη πολύ πιθανό, λόγω μια τέτοιας παράτυπης σύμπραξης εταιρειών, οι αγοραστές να έχουν πληρώσει ακριβότερες τιμές για τα αυτοκίνητά τους.

Η «πιθανή» ρίζα του σκανδάλου παραποίησης ρύπων
Νέα θύελλα για τους επικεφαλής της «Daimler», «BMW» και «VW»;

Η κατηγορία που δημοσιεύει το Der Spiegel είναι βαριά.

Περισσότεροι από 200 συνεργάτες των εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανιών πραγματοποιούσαν μυστικές συναντήσεις ήδη από τη δεκαετία του ΄90 και φρόντιζαν έτσι ώστε να μην υφίσταται πραγματικός ανταγωνισμός.

Στο τραπέζι των συναντήσεων βρίσκονταν οι λεπτομέρειες της εξέλιξης μοντέλων και συγκεκριμένα συμφωνίες ως προς την τεχνολογία αντιμετώπισης των ρύπων από ντιζελοκινητήρες.

Σύμφωνα με το άρθρο «Daimler», «BMW», «Audi», «Porsche» και «VW» συνεννοούνταν εδώ και πολλά χρόνια για το μέγεθος των ντεπόζιτων για «AdBlue», ένα μείγμα, το οποίο διασπά το οξειδίου του αζώτου σε αβλαβές άζωτο και νερό.

Επειδή τα μεγάλα ντεπόζιτα ήταν ακριβά οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν σε μικρότερα, τα οποία δεν αρκούσαν όμως αργότερα για να «καθαρίσουν» τους ρύπους.

Σύμφωνα πάντα με το «Der Spiegel» δεν αποκλείεται ακριβώς σε αυτό το σημείο να εντοπίζεται η ρίζα του σκανδάλου με τους παραποιημένους ρύπους.



ΑΔΑΜΑΣΤΟΣ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: